|
Dlouhodobá hra Ukerewe
Ahoj kamarádi z klubů Bobří stopy, Bratrstev talismanu a Akčních týmů. Konečně je to tady! Po loňském putování podzemní říší kmene Dauláků se letos s dlouhodobkou podíváme do Afriky. A že to nebude nuda, o tom se přesvědčte hned na následujících třech stranách.
Hra byla spuštěna 10. října 2013 a první etapa potrvá do 29. listopadu 2013. Dále budou následovat další tři etapy a celá hra bude ukončena 20. května 2014.
Stručná pravidla hry
Dlouhodobá hra probíhá od 10. října 2013 do 20. května 2014 a je rozdělena do čtyř samostatných etap: 1. etapa (10. října–29. listopadu), 2. etapa (1. prosince–30. ledna), 3. etapa (1. února–30. března), 4. etapa (1. dubna–20. května).
Každý tým má možnost zúčastnit se libovolného počtu etap nebo celé hry (4 etapy). Pokud při registraci do hry neuvede možnost automatické registrace do každé následující etapy, musí vždy na začátku nové etapy provést opětovné přihlášení do hry (ne novou registraci).
Každá etapa bude mít svého vítěze, který obdrží cenu a kterému se zapíšou body do tabulky celé hry. Klub, který bude mít na konci hry nejvíce bodů v součtové tabulce, se stane celkovým vítězem hry a obdrží hlavní cenu.
Body do celkové tabulky hry se započítávají následujícím způsobem: Vítěz etapy obdrží 5 bodů, druhý 4 body a třetí 3 body. Všechna následující místa obdrží 1 bod.
Během každé etapy se na stránkách dlouhodobky každé druhé pondělí objeví několik úkolů. Každý úkol může klub splnit pouze jednou nebo jej nemusí plnit vůbec. Výjimku tvoří úkoly, u kterých bude uvedeno, že je možné je plnit v každé etapě znovu. Úkoly se budou také lišit podle toho, zda je možné
je splnit pouze v etapě,
ve které budou zveřejněny,
nebo i v jiných etapách.
Splněné úkoly sepíšete do
hlášení, které budete odesílat
na adresu:
Ukerewe, Martin Vérteši,
Okružní 1187/4c,
Havířov 736 01.
V případech časově omezených
úkolů rozhoduje razítko
na obálce.
Za splněné úkoly obdrží
klub tolik bodů, jak dobře
se mu povede úkoly splnit.
Body budou připsány do
herního systému, kde je můžete
využít ke hře.
Hra je inspirována objevitelskými
cestami doktora
Davida Livingstona a jeho
následovníka H. M. Stanleyho
do Afriky. Každý klub
bude za své získané body
postupovat po mapě Afriky
a snažit se objevit co nejvíce
míst.
V každé etapě je pro probádávání
zpřístupněna jedna
část mapy, v té je ukryto
6 stěžejních míst, které
je nutné objevit, aby bylo
možné považovat výpravu
za úspěšnou. Počet těchto
objevených míst rozhoduje
o pořadí v etapě. Pokud váš
klub objeví všech šest míst
před skončením etapy, stane
se jejím vítězem. Pokud
do konce etapy nikdo neobjeví
všech 6 míst, vítězí tým
s nejvyšším počtem objevených
míst.
K objevení stěžejních míst
není nutné procházet celou
část mapy. Při vstupu na
každé políčko mapy se vám
objeví číslo, které značí počet
políček k nejbližšímu důležitému
místu. Každý den
je možné provést pouze deset
tahů po mapě.
Body, získané v každé z
etap, nejsou přenositelné
do další etapy. Je nutné
je do konce etapy využít k
postupu nebo propadnou.
Všechny se ovšem započítávají
do celkového počtu
získaných bodů, který hraje
sekundární roli při určování
pořadí v jednotlivých etapách
a také terciální roli při
určování konečného pořadí
na konci celé hry.
Doposud vyšlé úkoly
první etapy
1. úkol: Klub a přihláška
(10 bodů)
Na začátku hry jsou nutné
dvě základní věci: mít klub a
přihlásit se do hry. Pokud si
toto čtete, obojí už asi máte
splněno, ovšem abychom
vám mohli připsat první
body, musíte nám o tom
napsat. Co po vás chceme?
Pošlete nám do redakce papírovou
přihlášku, kterou
potvrdíte svůj zájem hrát
Ukerewe a kde bude zároveň
napsáno něco o členech
vašeho klubu.
Hodnotit budeme dvě
věci - jak je přihláška hezky
výtvarně zpracována a kolik
informací se o vás dozvíme.
Můžete připojit fotky členů
klubu, vaše zájmy a další
zajímavosti, které vás napadnou.
Povinnou věcí ale
je u každého člena klubu
uvést, kterou funkci bude
ve vašem dobrodružném
dobývání Afriky zastávat.
Na výběr je z těchto funkcí:
Vedoucí výpravy, kartograf,
specialista na domorodé
kmeny, vedoucí směnného
obchodu, tlumočník, vedoucí
zásobování, dopisovatel.
2. úkol: Mapa Afriky (15
bodů)
Asi je vám jasné, že není
možné vyrazit do nitra Afriky
jen tak nazdařbůh. Každý
dobrodruh a objevitel dosud
nezmapovaných krajin
si musel ještě před započetím
cesty zjistit o konkrétní
krajině co se jen dalo.
V první polovině 19. století,
kdy se na svou objevnou
cestu do Afriky vydává David Livingstone, se toho o centrální části tohoto kontinentu nevědělo moc a ani ostatní části nebyly moc známy. Vás proto čeká následující úkol: Nakreslete mapu Afriky a zaznačte do ní nejdůležitější údaje. Pokuste se vyrobit mapu o co největším formátu a nakreslete na ni celý kontinent. Zpracování mapy by mělo být nejlépe tzv. fyzicko - geografické, to znamená, že půjde poznat kde jsou hory, kde nížiny, řeky a další přírodní úkazy.
Nastudujte si proto, jak se co v mapách značí (jakými barvami), a podle atlasu vyrobte svou mapu. A jaké věci tam zaznačit? To je na vás, tady je ale seznam pojmů, které se v mapě na těch správných místech určitě musí objevit: Sahara, Atlas, Nil, Čadské jezero, Kongo, Somálský poloostrov, Ukerewe, Tanganika, Malawi (jezero), Zambezi, Kalahari, mys Dobré naděje, Suezský průplav, Gibraltarský průliv, Guinejský záliv.
To je vše, pokud něco přidáte, bude to jen dobře. Města ale nejsou důležitá, zkuste se zaměřit spíše na přírodní ráz tohoto kontinentu. Pokud už budete chtít nějaká města zakreslit, zkuste zjistit, která byla v polovině 19. století opravdu významná a ta zaznačte. Hotovou mapu poskládejte a pošlete nám ji!
3. úkol: Neznámé území (10 bodů)
V 19. století a zejména v jeho první polovině, kdy se udály zřejmě ty nejdůležitější objevy na území Afriky, se docela často stávalo, že dobrodruzi podcenili přípravu na náročnou expedici a doplatili na to svým životem. Ti se nikdy nestali slavnými a nebylo po nich pojmenováno žádné jezero nebo vodopády.
Pro úspěch vaší expedice je proto důležitá příprava! První krok je jednoduchý: podnikněte cvičnou výpravu na nějaké místo ve vašem okolí, kde to vůbec neznáte. Určitě se najde nějaké místo, kde ještě nikdo z vašeho klubu nikdy nebyl a které není hned za vašim domem ani příliš daleko. Vydejte se tam společně a prozkoumejte ho. Ale pozor!
Musíte přitom dodržet několik následujících pravidel, která simulují situace, které se vám během opravdové výpravy mohou přihodit: nikdo z vás nesmí mít s sebou mobil; smíte mít pouze 0,3 litru pití na jednoho člena klubu; do mapy se během cesty smí dívat pouze jeden člen klubu, předem určený; nikdo z vás nesmí po celou dobu promluvit s nikým cizím a ani nikdo cizí nesmí slyšet nikoho z vás promluvit; jeden člen klubu musí jít celou cestu na místo se zavázanýma očima (zpět již ne); jeden člen klubu musí jít na místo s rukama svázanýma za zády.
Napište nám, co zajímavého jste na vytipovaném místě nalezli (čím zajímavější místo, tím lépe) a jak se vám podařilo vypořádat s určenými nástrahami.
To je o dlouhodobce dnes vše, další materiály, nové úkoly a diskuzi naleznete na webu dlouhodobky, s případnými dotazy nám neváhejte napsat.
Autor: Sova
|